Stekt tonfisk med bönsallad

5 Aug

© https://lchflife.wordpress.com

Första gången jag testade att tillaga tonfisk och det ska jag definitivt göra igen! 🙂

Den ska bara stekas på hög värme 1-2 min på varje sida. Kärnan ska vara helt röd.

Bönsallad 4 portioner

  • 400 g haricot verts
  • 4 ägg
  • 1 stor näve mandlar
  • Persilja
  • 1 ½ dl crème fraiche
  • 1 msk balsamvinäger
  • Citronsaft
  • Salt och peppar

1. Koka äggen och bönorna. Hacka mandlarna och dela äggen i bitar.

2. Blanda ihop crème fraiche med balsamvinäger, citronsaft, salt och peppar. Blanda sedan ihop tillsammans med bönorna, äggen och mandlarna. Strö slutligen över lite persilja.

2 svar to “Stekt tonfisk med bönsallad”

  1. Erika - LCHF till vardag och fest 6 augusti, 2012 den 16:46 #

    Jag har inte testat att äta tonfisk (mer än på burk då) men det sägs ju vara jättegott så jag får se till att prova snart.

    • lchflife 6 augusti, 2012 den 22:04 #

      Du borde absolut testa! 😉

Kommentera

