Laxsida med ört- och chilitäcke

26 Jul

© https://lchflife.wordpress.com

© https://lchflife.wordpress.com

 

En ugnsbakad laxsida med mycket smak! 🙂

Serverade med vanlig kokt broccoli, med en klick smör på. (missade det innan bilden togs)

4 portioner

  • ½ laxsida
  • Rosmarin
  • Timjan
  • Basilika
  • Hackad chili
  • Flingsalt
  • Citronsaft

1. Sätt ugnen på 150-175°C. Lägg laxen i en ugnsform med skinnet nedåt.

2. Mosa ihop alla kryddor och saltet, jag använde mig av färska som jag har fryst. Gnid in över laxen. Pressa över lite citronsaft och strö ev. på lite extra salt.

3. Tillaga i ugnen ca 30 min tills innertemperaturen är strax under 55°C.

2 svar to “Laxsida med ört- och chilitäcke”

  1. Lana 26 juli, 2012 den 15:55 #

    Mmm… låter otroligt gott!
    Ha en toppen kväll!
    Kram kram

  2. Erika - LCHF till vardag och fest 27 juli, 2012 den 23:11 #

    Jag älskar lax… så gott! Det låter som ett gott täcke på laxen.
    Kul att vi handlade på Skönero samma dag, hoppas din köttbit är lika god som vår var. 🙂

Kommentera

