Zucchiniröra med fläsk

23 Maj

© https://lchflife.wordpress.com

Helstekt fläskytterfilé med en kall röra på zucchini! 🙂

Fläskytterfilén gjorde jag genom att först skära bort senor på den. De kryddor jag vill använda strör jag ut på en skärbräda (idag blev det svartpeppar, ingefära, muskot, chili, paprika och salt) och så rullar jag fläsket i det. Sen bryner jag det i en panna med smör innan jag stoppar in det i ugnen på 150°C tills innertemperaturen är 68°C.

Zucchiniröra 4 portioner

  • 1 stor zucchini
  • ½ purjolök
  • 1 liten rödlök
  • 1-2 msk kapris
  • 2 dl crème fraiche
  • ½ dl majonnäs
  • ½ msk dijonsenap
  • Salt och peppar

1. Skär zucchinin i bitar och strimla purjolöken. Fräs i en stekapanna med smör tills de blivit lite mjuka. Låt svalna!

2. Hacka rödlöken och kaprisen, blanda ihop med crème fraiche, majonnäs och senap. Smaka av med salt och peppar.

3. Blanda till sist i zucchinin och purjolöken.

 

Kommentera

