Broccoligratäng

14 Apr

© https://lchflife.wordpress.com

Ett jättegott tillbehör som även går att äta för sig självt, man kan ju blanda i något mer proteinrikt om man känner för det. 🙂

4 portioner

  • 400 g fryst broccoli
  • 2 ägg
  • 2 dl grädde
  • 100 g philadelphiaost
  • 100 g keso
  • 150 g fetaost
  • Valfria kryddor
  • 1 dl riven ost

1. Sätt ugnen på 200°C. Värm broccolin lite under varmt vatten, lägg i en smörad ugnssäker form.

2. Blanda ihop ägg, grädde, all ost förutom den rivna och valfria kryddor. Jag valde peppar och muskot den här gången.

3. Häll på blandningen på broccolin och strö över den rivna osten.

4. Tillaga i ugnen ca 20 minuter.

3 svar to “Broccoligratäng”

  1. Anneli 14 april, 2012 den 17:26 #

    Mums va gott!!!
    Basilika passar bra med broccoli tycker jag!! Och ibland varierar jag med ädelost i också!! 😀

  2. Erika - LCHF till vardag och fest 16 april, 2012 den 15:12 #

    Jag gillar broccoli så broccoligratäng skulle jag säkert också gilla.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Fläskkotlett med broccoligratäng « lchflife - 16 april, 2012

    […] God middag med en stekt fläskkotlett och broccoligratäng! […]

Lämna en kommentar