Kanelkyckling

29 Nov

© https://lchflife.wordpress.com

Blir lite läskig färg av grukmeja, men det är gott i alla fall. 🙂

Kanel är en av mina favoritsmaker! Fick bli broccolimos till.

4 portioner

  • 450 g kycklinglårfilé
  • 1 tsk kanel
  • ½ tsk gurkmeja
  • Smör
  • 3 hackade vitlöksklyftor
  • 3 msk färskpressad limejuice
  • 1 tsk salt

1. Krydda kycklingen med kanel, gurkmeja och salt.

2. Stek kycklingen i smör ca 5 minuter på bägge sidor, tillsätt vitlök och limejuice.

3. Låt puttra ytterligare någon minut.

7 svar to “Kanelkyckling”

  1. Anneli 29 november, 2010 den 14:37 #

    Mmmm…!!! Det där lät gott!! Det ska jag prova med Quornfiléer!! 😀

  2. Elins viktblogg 7 januari, 2011 den 20:01 #

    Mums! Låter jättegott!

    Kan man få receptet på broccolimoset?? Låter också gott!

    • lchflife 8 januari, 2011 den 10:30 #

      Har inget exakt recept på det.. Men koka lite broccoli och mosa sedan tillsammans med salt, peppar och creme fraiche eller grädde beroende på om du vill ha det fast eller lite lösare. 🙂

  3. Emelie 6 februari, 2011 den 09:45 #

    Saknar dina recept kommer det att komma nya eller har du lagt ner denna sida?

    kram

    • lchflife 6 februari, 2011 den 10:46 #

      Ledsen att jag inte har uppdaterat på ett bra tag! Men jag planerar absolut att lägga upp fler recept! Har haft tidsbrist och nu i slutet har jag inte heller haft någon kamera, men ska åka och köpa en ny idag. 🙂

      Satsar på att komma igång igen v.8 , ska nämligen resa iväg v. 7.

      • Emelie 8 februari, 2011 den 10:50 #

        okej vad härligt 🙂 hoppas du får en trevlig resa och jag ser fram emot dina recept 🙂

  4. Emelie 18 maj, 2011 den 09:23 #

    nu är jag här igen kommer de komma några nya recept? skre vtill dig i februari och det var ju ett tag sedan ;P

    Kram

Kommentera

