Plättar med kesoröra

28 Okt

© https://lchflife.wordpress.com

Gjorde mina favoritplättar till lunch!

Tillsammans med keso blandat med persilja och peppar. 🙂

4 svar to “Plättar med kesoröra”

  1. Anneli 28 oktober, 2010 den 15:13 #

    Mmmm…!! Det ser så gott ut!! Men förra gången du skrev om plättarna så provade jag att göra dem, men jag tyckte de smakade för mycket ägg! Jag tycker tyvärr inte om ägg!! Försöker ”trolla bort” smaken när jag använder ägg, men det är svårt!! Har du några tips om hur man kan antingen krydda bort smaken eller helt enkelt bara lära sig gilla dem, så är jag idel öra!!

    • lchflife 28 oktober, 2010 den 20:50 #

      Nej, själv har jag inget emot ägg så har nog inget tips att komma med… Tycker inte att de smakar ägg heller. 😉 Men jag vet hur väl man kan känna smaker som man inte tycker om.

    • lchflife 28 oktober, 2010 den 20:50 #

      Du kanske kan prova att ha i lite salt. Vet inte om det kommer ta bort äggsmaken.. Men lite annan smak blir det väl i alla fall.

      • Anneli 28 oktober, 2010 den 21:37 #

        Salt har jag alltid i, men jag fick tipset av en kompis att ha i malen spiskummin och DET tar bort äggsmaken!! Men jag är inte så där vansinnigt förtjust i spiskummin, så jag äter det inte så ofta. Dessutom skulle det inte passa till plättar!! Jag har det bara i omelette.
        Äggsmak är väldigt svår att dölja till min stora sorg, för jag vill verkligen äta ägg!
        Eftersom jag är vegetarian av födsel och ohejdad vana så blir ju mina proteinkällor annars bara sojaprodukter och quornprodukter och de är så väldigt processade och allt annat än naturliga!! Och jag kan ju inte äta hur mycket ost och keso som helst…!
        Men jag kämpar väl på!! 😀

Kommentera

