Plättar!

8 Aug

© https://lchflife.wordpress.com

Vad gott det var med plättar!! Utan mjöl såklart.

Fick bli midag och efterrätt i ett för jag kunde inte bestämma mig om jag skulle ha bacon och broccoli eller grädde och bär till, så det fick helt enkelt bli både och! Men det blev bra ändå. 🙂

Ca 4-5 portioner (jag gjorde en portion och fick ut 12 plättar..)

  • 50 g smält smör
  • 4 ägg
  • 1 dl vatten
  • 3 dl grädde, kan blandas ut med mjölk.
  • 2 msk fiberhusk

1. Blanda ihop alla ingredienserna i en bunke och låt sedan vila minst 15 minuter.

2. Grädda i en stekpanna eller plättjärn med en klick smör.

Inspirationen till plättarna är härifrån!

10 svar to “Plättar!”

  1. Anneli 8 augusti, 2010 den 19:26 #

    De ser jättegoda ut!! Men… Jag är rädd att de smakar för mycket ägg… Tyvärr avskyr jag smaken av ägg! 😦
    Men det går kanske att moderera receptet lite…. Hmmm… ska nog prova det!! 😀

    • lchflife 8 augusti, 2010 den 19:46 #

      Tycker inte de smakade det minsta av ägg.. Smaken är precis som på vanliga plättar! 🙂

  2. joly 10 augusti, 2010 den 18:09 #

    Provade dessa plättar ikväll, dom var jättegoda! Smakar precis som vanliga plättar. 🙂

    • lchflife 10 augusti, 2010 den 18:20 #

      Ja visst gör dem! Jättenöjd med receptet! 🙂

  3. Nina 21 juni, 2011 den 20:55 #

    Hej! Tack för en fantastisk blogg!
    Ser att du ofta använder bär vilka ju innehåller ganska mycket kolhydrater, tycker du att man ska undvika dem om man försöker gå ner i vikt eller är det en sån liten mängd att det inte ‘märks’?

    Kram!

    • lchflife 17 oktober, 2011 den 16:50 #

      Hej!
      Kul att du tycker om bloggen! Hinner tyvärr inte vara aktiv och lägga ut nya recept idag men hoppas komma igång med det igen inom en snar tid! 🙂

      Jag, utifrån vad Kostdoktorn och andra säger, tycker nog att du ska undvika bär om du vill gå ner i vikt. Just i viktnedgång har jag fattat det som att det mesta ”märks”. Men självklart om du är sugen på lite bär någon gång så är det ju okej sål änge det inte triggar igång ett sötsug hos dig!

      Kram!

  4. Helena 28 januari, 2012 den 19:37 #

    Jättegoda! Jag provade att göra dem idag och tom barnen ville ha fler istället för ”vanlig” (ugns)pannkaka 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Plättar med ost och tomat « lchflife - 9 augusti, 2010

    […] resten av gårdagens plättar, la ost och tomat emellan och värmde. Så […]

  2. Plättar med kesoröra « lchflife - 28 oktober, 2010

    […] mina favoritplättar till […]

Kommentera

