Kokosfisk med frästa morötter

2 Aug

© https://lchflife.wordpress.com

Idag körde jag iväg mamma från köket och lagade middagen själv! Nu när jag har tid gillar jag att laga mat. 🙂

Till efterrätt blev det egna hallon med ovispad vispgrädde, vart för lat för att vispa den.. Riktigt mumsigt!

  • Vita fiskfiléer
  • Ägg
  • Kokosflingor
  • Salt och peppar
  • Smör
  • Persilja
  • Gräslök
  • Morötter
  • Citronsaft

1. Pensla fisken med uppvispat ägg.

2. Salta och peppra. Strö på kokos och tryck fast den lite.

3. Stek i smör eller kokosfett.

4. Riv morötter och fräs dem lite mjuka i samma panna, så blir det lite kokossmak på dem. Ha på lite citronsaft.

5. Blanda smör med persilja och gräslök.

Inte svårare än så! 🙂

3 svar to “Kokosfisk med frästa morötter”

  1. Anneli 2 augusti, 2010 den 20:27 #

    Jag äter inte fisk. Men hallon med ovispad grädde slinker ner så fort jag får en chans!! 😀

    • lchflife 2 augusti, 2010 den 20:42 #

      Varför äter du inte fisk? Ja, hallon är så otroligt gott. Speciellt när dom kommer från mormors hallonplantor. 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. Kokosfisk-rester « lchflife - 9 augusti, 2010

    […] ganska mycket rester i kylen, bland annat fanns det  kvar av den här fisken! Men den är ju lite halvtorr efter att ha legat i kylen så många dagar. Så jag tillagade den […]

Kommentera

