KRAV-märkt nötfärs

29 Jul

© https://lchflife.wordpress.com

Det är den här sortens kött jag brukar använda mig av! Från Gröna gårdar. Djuren är uppfödda på gräs och örter, inget konstgjort äckligt foder alltså. Det gör att köttet innehåller mer E-vitamin och Omega 3-fettsyror.

Själv är jag även väldigt mån att djuren ska ha det bra. Har faktiskt varit vegetarian innan, bland annat på grund av det. Så det känns väldigt bra att välja det ekologiska köttet, inte minst för djurens skull! Sen är det ju bara positivt att det är nyttigare och bättre för miljön också. 🙂

Måste även säga att man märker jättestor skillnad på smaken!!

Jag köper det på ICA Maxi och har bara hittat det som nötkött, inget griskött. Tipsa gärna om vart ni hittar KRAV-märkt kött!

Här är ett recept på goda köttbullar där jag använt den här färsen.

Ett svar to “KRAV-märkt nötfärs”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Köttfärssås och zucchinispagetti « lchflife - 3 augusti, 2010

    […] 500 g ekologisk nötfärs […]

Kommentera

