Salladsdressing

26 Jul

Det här är en väldigt god hemmagjord salladsdressing! Undvik färdiga dressingar som finns att köpa, de består ju i princip av 100% onödiga tillsatser.
© https://lchflife.wordpress.com


Jag har fått receptet av några jag känner, det är inget noggrant recept utan det är bara att höfta ihop det lite som man känner för.

  • Ekologisk vitvinsvinäger
  • Olivolja
  • Dijonsenap
  • Örtkryddor

Här har jag använt ungefär 60% olivolja och 40% vinäger, men det går som sagt att blanda ihop som man känner för. 🙂 Sen har jag i en klick dijonsenap och häller i diverse örtkryddor jag kan hitta i kryddskåpet. Minns faktiskt inte exakt vilka jag använde.

Glöm inte att skaka om innan du häller det över salladen!

Ett svar to “Salladsdressing”

  1. pethra 26 juli, 2010 den 20:16 #

    Smart att spara vinägerflaskorna och ha dressingen i!

Kommentera

