Kaffe, ost och jordgubbar

20 Jul

© https://lchflife.wordpress.com

Det är inte alltid man är så pigg på frukost, speciellt inte när man vaknar vid halv elva.. Känns onödigt att äta någon ordentlig frukost när man inte är hungrig och det är lunch om inte alltför många timmar.

Så idag fick det bli lite ost med smör emellan, så gott när den är solvarm. 😉 Hittade även några jordgubbar i kylen, som tyvärr hade sett sina bästa dagar. Men de var ätbara i alla fall.

Var faktiskt sugen på kaffe så jag grävde fram kaffebryggaren och gjorde mig en kopp! Med grädde i såklart. 🙂

4 svar to “Kaffe, ost och jordgubbar”

  1. Joakim Olsson 20 juli, 2010 den 11:58 #

    Kul att se att det finns fler ungdomar än jag som tror på det här med LCHF. Ibland känns det som att man är ensam att vara 17 år och driva en blogg om kost, men där ser man. Uppfattade inte att du var så ung förränn jag gick in på din sida.

    Medelåldern på personerna bakom mina kommentarer brukar ligga någonstans runt 30 år och uppåt.
    Tack att du länkar. Jag kommer att länka till dig:)

    • lchflife 20 juli, 2010 den 12:25 #

      Jag känner detsamma!! Vet ingen annan i vår ålder som intresserar sig för mat på det här sättet.. Tråkigt tycker jag.
      Svårt att förändra något när alla bara fortsätter med äckelmaten (tillsatser etc.), information är ju inte speciellt svårt att få tag på. Det är bara det att i princip ingen bryr sig.

  2. Ellen - ellastankar.blogg.se 20 juli, 2010 den 20:45 #

    Till bade dig och Joakim som kommenterat: Har ni missat Linas blogg: 17år127kg http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6827700 ? Hon är väl iofs 19 nu, men i alla fall en tjej som är riktigt inne pa det här med kost och LCHF. Värt att läsa hela bloggen!

    • lchflife 20 juli, 2010 den 21:45 #

      Ja just det, den kikar jag ju in på emellanåt! 🙂

Kommentera

