Äggröra m. parmesan, plus grädde och jordgubbar

18 Jul

© https://lchflife.wordpress.com

Ge upp det här för en brödbit? Nej tack!

Den här frukosten äter jag gärna igen, var otroligt gott. 😉 Äggröra med parmesanost och grädde med jordgubbar! Samt ett glas mjölk.

  • 2 st ägg
  • ca 1 msk smör
  • ca 1 msk grädde
  • Salt & peppar
  • Parmesan

1. Knäck två ägg i en panna med smält smör på medelvärme.

2. Rör runt det så att det blir en röra.

3. Ha i en klick smör och lite grädde.

4. Salta och peppra.

5. När konsistensen är rätt, lägg upp på en tallrik och strö över parmesan!

9 svar to “Äggröra m. parmesan, plus grädde och jordgubbar”

  1. Sök och du skall finna 18 juli, 2010 den 09:19 #

    Wow – vilken superblogg!

    Gillar layouten skarpt – verkligen snyggt med inläggsrutan runt bilden och datumet uppe i hörnet.
    En wordpressmall antar jag.

    Å så en massa användbara LCHF-tips/recept också. 🙂

    Tack för att du tittade in till mig och lämnade kommentar så jag fick chans att hitta hit.

    Lycka till med blogg och kost framöver!

    • lchflife 18 juli, 2010 den 09:46 #

      Tack för de snälla orden! 🙂
      Japp, det är en wordpressmall.

  2. Amanda 18 juli, 2010 den 11:28 #

    Diggar frukosten ;D

    • lchflife 18 juli, 2010 den 11:49 #

      Det gör jag med. 😉 Var som sagt otroligt gott, och jag är mätt ännu. 4 timmar senare.

  3. Jeanikee 18 juli, 2010 den 19:04 #

    Hoppas gubbarna finns kvar ett tag till nu så jag kan äta såna lyxfrukostar under semestern….

    • lchflife 18 juli, 2010 den 19:55 #

      Jag hoppas också att de finns kvar, har verkligen fått smak för dem. 🙂

  4. Ellen - ellastankar.blogg.se 18 juli, 2010 den 19:47 #

    Ah det sag riktigt gott ut =)

    • lchflife 18 juli, 2010 den 19:54 #

      Det var helt underbart 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Äggröra med avokado « lchflife - 15 augusti, 2010

    […] äggröra till frukost, med parmesanost i. Så gott, receptet finns här! Ett glas mjölk, en avokado och lite nötter till. Då blir man inte hungrig på ett bra […]

Kommentera

