Stekt ägg med ost

15 Jul

© https://lchflife.wordpress.comGrått och tråkigt väder idag, så jag började dagen med lite varm och god frukost. 🙂

  • 1 ägg
  • Ost
  • Salt & peppar
  • Paprika eller annan grönsak
  • Mjölk
  • Grädde
  • Kakao

Börjar med att steka ägget som vanligt i smör, saltar och pepprar lite. Sen lägger jag på några ostskivor och låter dom smälta lite så blir det riktigt gott!! Tog lite paprikastavar till, eftersom det var den enda grönsaken vi hade hemma.

Blir inte så mätt på ett ägg så jag gjorde lite varm choklad till också, hälften mjölk och hälften grädde. Hur man vill fördela det kan man ju välja själv, beroende på hur mycket kolhydrater man känner för. Mjölk innehåller ju mer kolhydrater än grädde. Värmer den i mikron bara och sen blandar jag i ca en tesked kakao! Blir jättegott.

Och visst är min mugg med marsvin på söt? 🙂

Kommentera

